Jedná se o jednu z činností, která k podnikání zkrátka patří. V současné době o to více, neboť je na trhu velká konkurence. Získat klientelu, zákazníky či obchodní partnery není vždy snadné. Která reklama je adekvátní? Jak upoutat pozornost a přilákat nové zákazníky? Jak se lišit od ostatních, abyste vzbudili pozornost u co nejširší veřejnosti?
První krok aneb marketingová strategie
Cílem samozřejmě každé reklamy je zisk a zvýšená efektivita prodeje či služby. Zde je třeba si ujasnit předem cílovou skupinu vašich zákazníků či konzumentů apod. Zkrátka cílový segment vašeho podnikání.
Jak se vaše služby či výrobky liší od konkurence. Co můžete vy nabídnout oproti ostatním? Co jedinečného je na vaší službě či produktu? Jak se vaše nabídka protíná s potřebou a s požadavky zákazníků? Efektivní reklama musí prodat veškeré výhody a přínosy, které vy můžete nabídnout a poskytnout.
Promyšlenost vašeho reklamního sdělení, tj. cíl vaší reklamní propagace. Za cíl může být považována reklama na vaší novou firmu, uvedení nového produktu na trh. Rovněž je zapotřebí i zvážit dobu, která je z pohledu úspěšnosti jako nejvýhodnější. Případně časový interval pro opětné zveřejnění apod.
Volba komunikačního kanálu aneb vhodné alternativy
- Inzerce – nejen v tištěné podobě, ale i na internetu coby online verze. Online reklama je snadnější, rychlejší a zajisté i pohodlnější. Nicméně ani tištěnou alternativu netřeba opomenout, neboť možná pro někoho zastaralý způsob, avšak stále dobrá a osvědčená jistota. Tištěná reklama stále může více zaujmout propracovaným designem. Reklama, která v této dokonalé tištěné verzi může zaujmout i jedince, který ani netuší, že využije vaše služby a stane se klientem či konzumentem.
- Webové neboli internetové stránky – většina považuje za základ mít kvalitní webové stránky. Pravda to sice je. Ale i o svých webových stránkách je potřeba dát vědět širší veřejnosti. Nespoléhat jen na internetové vyhledávače, že si vás lidé vygooglí. Jak adekvátně můžete dát vědět o svém podnikání či internetových stránkách je mnoho, zajímavou reklamou je i adekvátní řešení
- Propagace v rámci společenské události – využijte možnosti a propagujte své podnikání i na společenských událostech, kde máte takto možnost oslovit širokou veřejnost, kde se sejde více lidí. Zároveň je i vyšší pravděpodobnost úspěšnosti či navázání kontaktů, které mohou být nejen v rámci podnikatelské činnosti pro vás prospěšné a užitečné. Na společenské akci poznáte zajímavé lidi i z jiného oboru, což může být také velmi přínosné. Nicméně i zde je možno se orientovat na vaši cílovou skupinu v rámci vašeho podnikání. A kdyby nic jiného, alespoň můžete vždy podpořit reklamu vašich internetových stránek.