· Studené motory, by neměli zbytečně běžet na volnoběh. Je lepší je zahřát klidnou, plynulou jízdou.
· Při koupi nového auta, nevytáčejte benzínový motor nad 3500 ot. /min alespoň do prvních 1000 km. U dieselových motorů ne více než 2500 ot. /min.
· Zbytečně motor takzvaně „neduste“. Zvyšuje to spotřebu a poškozuje válce.
· U nového auta nejezděte stejnou rychlostí, tempa střídejte, aby se všechny součásti v motoru krásně zaběhly v různých podmínkách a teplotách. U ojetého vozu je to paradoxně naopak, rychlost udržujte plynulou, snižuje to spotřebu a opotřebení.
· Při ukončení jízdy, nechte auto běžet na volnoběh, aby turbo v klidu vychladlo.
· Po zajetí nad 2000 km, je lepší varianta auto pořádně „prohnat“. Nebojte se využít všechny stupnice na otáčkoměru.
Kvalita oleje
Ano, i kvalita motorového oleje závisí na péči motoru a spotřebu pohonných hmot. Motorový olej se mění každých 15000 km, ovšem záleží na typu motoru a doporučení výrobce. Vhodné je i kontrolovat hladinu oleje alespoň každých 2000 km.
Zbylé části ke kontrole
Rozhodně stojí za kontrolu i vzduchový filtr kvůli proudění čistého vzduchu do motoru. Hlídejte i chladící kapalinu, u jejího doplňovaní jsou rozlišovány zimní a letní směs, které mají speciální směs, které zabraňují zamrznutí motoru. Za zmínku stojí i brzdová kapalina, dolít kapalinu do ostřikovačů a dolít destilovanou vodu do autobaterie.
Hlídání řemene
Zásadní oblast u motoru auta tvoří klínoví a plochý řemen, jež jsou důležitými prvky nutnými pro bezproblémový chod vašeho motoru. Je důležité prověřit hlavně optimální a předepsané napnutí obou řemenů. Hmatová kontrola je rozhodně na místě, ale můžete provést také tu optickou, jež je slyšitelná po nastartování motoru a projevuje se nepříjemným pískotem. Při zahřátí řemene, pískot ustane, avšak to neznamená, že je problém vyřešen. Problém co nejdříve vyřešte.